Träning

Hos oss finns det träning som passar alla oavsett vad du har för mål!

Vår träning är ett effektivt sätt och ett av dom roligaste sätten som finns att komma i form och hålla formen på. Vi har många medlemmar som kan vittna om både bättre kondition och effektiv viktnedgång.

Dom flesta som tränar hos oss är motionärer men klubbens träning har fostrat både svenska mästare och landslagsmeriterade fighters genom åren.

Thaiboxning/Muay thai

60 min, 75 min eller 90 min.

Thaiboxning är en rolig, tuff och effektiv träningsform som passar alla. På passen får du lära dig att kombinera sparkar, slag, knän, clinch och armbågstekniker på mitts. Delar av träningen kan göras med skydd. Allting varvas med högintensiv kondition och funktionell styrketräning av olika slag.

Du bränner i snitt 1000 kcal på ett ordinarie pass vilket säger en del om vår träning.

På passen delas du in efter ungefärlig storlek och tekniskt nivå. All sparring på klubben är frivillig oavsett nivå.

Vi har ett starkt team av coacher. Dom flesta har tränat i Thailand och vissa av dom har nästan 20 års erfarenhet av thaiboxning. Några bor eller har bott i Thailand under perioder och bla gått proffsmatcher i Max muay thai.

Cirkelfys

45 min

Bli starkare, få bättre kondition och bränn fett i grupp! Passen är perfekt för dig som gillar tidseffektivt träning.

Du tränar själv eller två och två. Övningarna görs på olika tider, repetitioner med egen kroppsvikt eller enklare redskap så som rep, däck, slägga, TRX-band eller kettelbelts.

Den här träning boostar garanterat din förbräning samtidigt som du blir starkare i hela kroppen. Du bränner i snitt över 500 kcal per pass.

Våra populära Cirkelpass leds av personer med stor erfarenhet av funktionell styrka och HIIT-träning.

BJJ/MMA

90 min

Rolig träning där det är stort fokus på markträning som Brazilial jujitsu, Submission wrestling och brottning.

Dom som tränar delas in efter storlek och teknisk nivå. All sparring på klubben är frivillig oavsett nivå.

Vår grapplingträning leds av personer som har stor erfarenhet av brottning och Brazilian jiu jitsu.

Egen träning

När det står Egen träning på schemat så kan du komma och träna på egen hand eller tillsammans med vänner på det du själv vill, precis som på ett ”vanligt” gym.

Du kan tex sparras, träna på säck, träna kombinationer på mitts, gör egna fysupplägg eller träna funktionell styrketräning.

Du bokar dina egna träning precis som på övriga pass så att vi vet att du vill komma. Egen träning kan också göras på sidan av våra pass i mån av plats.

Om det är flera personer som vill att vi håller öppet på fler tider ut över dom vi har, meddela oss det så kommer vi att lägga in fler tider för egen träning.