Träning

Hos oss finns det träning som passar alla oavsett vad du har för mål!

Vår träning är ett effektivt sätt och ett av dom roligaste sätten som finns att komma i form och hålla formen på. Vi har många medlemmar som kan vittna om både bättre kondition och effektiv viktnedgång.

Du bränner mellan 400-1000 kcal på våra pass vilket säger en del om vår träning.

Dom flesta som tränar hos oss är motionärer men klubbens träning har fostrat både svenska mästare och landslagsmeriterade fighters genom åren.

Thaiboxning (Muay thai)

60 min, 75 min eller 90 min.

Thaiboxning är en rolig, tuff och effektiv träningsform som passar alla. På passen får du lära dig att kombinera sparkar, slag, knän, clinch och armbågstekniker på mitts. Delar av träningen kan göras med skydd. Allting varvas med högintensiv kondition och funktionell styrketräning av olika slag.

Nybörjare & Fortsättning

Vi slipar på grundtekniker och bra kombinationer på mitts. Passen avslutas med kondition och styrka av olika slag.

Fortsättning/Avancerad

Situationsträning, övningar och taktikträning med benskydd och handskar blandas med tekniker på mitts.

Sparring Alla nivåer

Träning för alla som vill bli bättre i sparring. Alla är välkomna även nybörjare. Du är med så mycket du vill och om du vill sparra med samma person under hela passet så kan du göra det.

Brazilian jiu-jitsu

90 min

Rolig träning där det är stort fokus på grappling och självförsvar på marken.

Dom som tränar delas in efter storlek och teknisk nivå. All sparring på klubben är frivillig oavsett nivå.

Nybörjare

Tränning för dig som vill lära dig grunderna i BJJ och gillar Grappling.

FYSPASS

30 min, 45 min

Bli starkare, få bättre kondition och bränn fett i grupp! Passen är perfekta för dig som gillar tidseffektivt träning.

Du tränar själv eller två och två. Övningarna görs på olika tider, repetitioner med egen kroppsvikt eller enklare redskap så som rep, däck, slägga, TRX-band eller kettelbelts.

Den här träning boostar garanterat din förbräning samtidigt som du blir starkare i hela kroppen.

Cirkel Styrka

Styrketräning i cirkelform med däck och slägga, kettelbelts, pilatesbollar och Battle ropes.

Cirkel Team

Kondition och styrka blandas och görs i par där ni tillsammans ska klara träningen ihop.

Styrka & kondition

Mittsfys blandas med HIT och funktionell styrketräning för hela kroppen.

Gymträning

Vi erbjuder ett mindre gym för HIT och funktionell styrketräning. Du kan använda bänkpress, träna helvändningar frivändningar, marklyft, använda battle ropes, kettlebells och medicinbollar. Självklart kan du använda våra säckar fritt och även träna med våra  mittsar och såklart sparras.

Du kan gymma och göra ”Egen träning” som vi kallar det på sidan av våra pass i måna av plats och när det står Egen träning på schemat. Kom själv eller träna med vänner.

Du bokar din egna träning precis som på övriga pass så att vi vet att du vill komma. Om det är flera personer som vill att vi håller öppet på fler tider ut över dom vi har, meddela oss det så kommer vi att lägga in fler tider för egen träning.