Vår träning

Vår träning är ett effektivt sätt och ett av dom roligaste sätten som finns att komma i form på. Under januari månad gick en av våra nya medlemmar ner hela 8 kg under 4 veckors tid, vilket säger en hel del om vår träning. Träningen har också visat sig fungera bra som självförsvar.

Som medlem på Fight Center så har du ett stort utbud av pass att gå på. Framför allt inom Thaiboxning, MMA och funktionell styrketräning.

Du som vill kan få ytterligare coachning och hjälp i form av personlig träning.

Ut över den vanliga träningen så arrangerar vi populära kampsportsevent med olika inriktningar för skolor, företag och privatpersoner.

Thaiboxning – Muay thai

Thaiboxning är en rolig, tuff och effektiv träningsform som passar alla. På passen får du lära dig att kombinera sparkar, slag, knän, clinch och armbågstekniker. Allting varvas med högintensiv kondition och funktionell styrketräning av olika slag.

På passen delas alla in efter tekniskt nivå även om flera nivåer tränar på samma tider. All sparring på klubben är frivillig oavsett nivå.

NYBÖRJARE
Träning för dig utan tidigare erfarenheter och för dig som behöver träna mera på dina grundtekniker.

Mittsträning blandas med fysövningar av olika slag. Kontrollerade övningar med skydd förekommer också.

FORTSÄTTNING/AVANCERADE
Minst 5 månader regelbunden träning.

Mittsträning blandas med övningar med skydd och fysövningar. Fri sparring förekommer men är alltid frivillig oavsett nivå.

Vad som är en ”avancera nivå” är en definitionsfråga men om du har tränat i minst 12 månader regelbunden tid och har god sparringvana så är du på god väg.

MMA – Mixed martial arts

Mixed martial arts som det egentligen heter innebär att man blandar stående kampsport som Thaiboxning med brottning, BJJ, Submission wrestling och judo. Stort fokus ligger på markträning och den passar framför allt alla som gillar att rulla, brottas.

NYBÖRJARE/FORTSÄTTNING
Pass för alla oavsett tidigare erfarenhet. Vi tränar två och två eller tre och tre. Dom som tränar delas in efter efter storlek och teknisk nivå.

Egen träning

Ta chansen att träna på det du själv vill. Kör säck, fria mittsronder, gör egna stationer och kör fysträning. Det är framför allt här du har möjlighet att träna mera på det du behöver göra. Vad sa egentligen instruktören på förra passet? Vilka kombinationer kan ja göra på säck?

Egen träning kan göras under våra öppettider, på sidan av våra pass i mån av plats och dom gånger det står egen träning på schemat.

Fyspass

Gillar du högintensiv konditionsträning och funktionell styrketräning? Då kommer du att gilla våra 45 min fyspass. Bränn fett och kom i form på våra fyspass!

Träningen bygger inga muskler men den ökar din förbränning och gör dig garanterat starkare i hela kroppen. Övningarna görs på olika tider, repetitioner med egen kroppsvikt eller enklare redskap så som rep, däck, slägga, TRX-band eller kettelbelts.

Passen rekommenderas till dig som vill få bättre kondition, bli starkare och bränna fett!

Så provtränar du

Vi har intag året runt oavsett hur otränad du är och vilken teknisk nivå du befinner dig på. Det är många som kommer själva till oss. All information om hur du provtränar finns på HÄR

Träningsvideos

Såhär kan vår träning gå till. Mer bilder och videos hittar du på våra sociala medier.